Sunday, November 18, 2012

Perjalanan dan hadapan

Rasa luluh jantung. Berderap tubuh terkulai layu. Lemah tidak bermaya. Mungkin bukan rezeki kali ini. Mungkin akan datang. Kaki mesti kuat untuk langkah maju ke hadapan walaupun berat. Mata memandang jauh ke hadapan walaupun kabus tebal menghalang penglihatan.

Ini bukan pengakhiran.

Ini juga bukan permulaan.

Ini adalah perjalanan. Perjalanan yang tiada mula dan tiada akhirnya.


Tidak mengapa hati. Masa yang ada tidak banyak. Hadapilah dengan tenang dan kuat. Kesusahan itu kesenangan masa akan datang.









Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

Saturday, November 3, 2012

le kelantan

Assalamualaikum wbt and a very good day evelibodi!

2 weeks already I'm in Kelantan. A lot of things need to story! okay. take a deep breath beautiful and handsome. I know.. mesti semua orang rindu saya especially 'orang itu'. uhuksXD
Let's start le journey bebeh! As usual, my family sent me to Kelantan and abah drove along the way to Kelantan. Kalau aku ni mahu pengsan! *face palm*



We stayed at Khalifah Hotel and Apartment. Le awesome hotel even though it's not the 5, 6, 7 stars hotel. We're not going anywhere because it was a very short trip of my family. Pergi survey HOSTEL *not hotel ye* area Kubang Kerian. kalau dak nak duduk mana sepanjang sebulan kan? aha! and we found a very comfortable hostel. It's The Na Hostel. Above the BATA and CIMB Bank. In front of Mydin Mall. Ore Kelate mesti tau dok? hewhewhewhewhewhew.. den dah roti kecek kelate! sikit2 jo..

Done withe hostel, let's move to the FOOOOOOOD! my fav topic ever!
Nak kata mahal, tak sangat. sedang sedang aje. Cafe Rafflesia, UiTM Puncak Alam still in the low price. 
Usually, rice and fish will price RM3 but here is RM4-.-' I can get rice, fish, egg n vege with the price RM4 at Puncak Alam. oooooooooooooh my.. and everything is sweet! from hot drink, cold drink, food, sambal n kuih. Everything is veeery sweeeet. boleh kono kencing manis den ni..tapi tapi NASI DAGANG tetap TERBAIK!


ENOUGH ABOUT FOOOOOD!!!


Let's move to the practical. I started with orthopaedic area. All those fractures.. from head to toe. lol! kesian nak assess patient patah2 tu. Lagi kesian bila tengok ada yg fracture sebab diabetes. Hilang sedikit anggota badan. :( I gain a lot of experiences and new informations! beeest wooo! tapi tapi tapi.. there is one physiotherapist yg suka sergah n suara dia manyak kuat loorh! Kalau nmpk dia, kitorg semua mesti larikan diri-.-' Dia tak marah tapi suara dia mcm marah org.

kami berjalan kaki ke HUSM 

Before lunch hour. at Physiotherapy Gym, Unit Pemulihan, Husm

This is what we called crazy:D

the me. the she. the PNA is ready for the practical!

I think this is enough. Will update another entry for my activities on weekend in Kelantan:)
See ya! 





Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

Friday, November 2, 2012

lukisan hati


Komunikasi adalah sesuatu yg mudah, susahnya ialah apabila kita tidak menyebutnya dengan perkataan yg mudah. 
-T.S Matthews-


Lukisan hati manusia tiada siapa yag mengerti melainkan diri sendiri dan tuhan. Lukisan hati kita hanya kita yang lakar, lukis dan warna. Penambahan objek, watak dan warna menjadi memori dalam sesebuah lukisan. Biru, Hijau, Merah, Kunig, Ungu, Putih.. Pilihan sendiri. Cantik dan hodoh bukan topik utama. Secantik mana lukisan hati kita, Allah swt merupakan perancang TERHEBAT.


********************************************************************************

Mesti semua pelik, ape mendelah lukisan hati bagai si puteri ni. Well, tengah idea keluar nak mengarang pelik2. Lukisan hati tu sebenarnya merujuk kepada perasaan seseorang melalui pengalaman kita sebagai seorang manusia. Depends kepada diri sendiri macam mna nak cari pengalaman, nak melakar kehidupan yang penuh dengan pancaroba dan dicampurkan dengan perasaan yang menjadikan hati kita sama ada sedih, suka, gembira dan biasa-biasa saja. Those words just crossed in my mind and I was thinking to share in my blog:)

Read it and think about it. Kita hanya merancang, Dia yang menentukan.

Last but not least,

Dear awak,
Thank you for coming into my life and make my days brighter. Thank you for accepting me for every inch of my weaknesses. Sometimes I wonder who actually cares about me? You appear and told me, 'everyone cares about you especially me'.. Lend me a shoulder to cry on. Lend me the ears to hear me. This is not the first time we fall in love and hoping this will be the last one. I'm just a normal human being, nothing special. This is me and just me. 





Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

wedding

Love of beauty is taste. The creation of beauty is art
-Ralph Waldo Emerson-


Nur Fadhlina & Firdaus
27102012







Congratulation Kak Lina and Abg Firdaus:)



Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)