Thursday, April 19, 2012

Aku terima lamaranmu

Satu hari tu, pada malam yang sejuk tak sejuk. dingin tak dingin. Aku dekat dapur tengah kemaskan dapur. Umi dan abah tengah tengok tv. Adik-adik tengah syok main 'mak-mak'.. tengah leka mengemas, tiba2 phone umi bunyi-bunyi menjerit minta diangkat. 'sapa pulak call malam-malam ni. mengacau jek..'

Umi tutup je phone, umi suruh aku masak air sebab ada orang nak datang. eh? merepek apa nak datang rumah orang malam-malam ni~.~ aku ni cukup pantang orang datang menyemak. kang buat penat aku nak mengemas apa semua~ Redha je lah. dah orang nak datang, tak kan tak bagi datang lak. over nyah~ bukannya rumah aku ni ada harta RM 10juta pun sampai tak bagi orang datang.

Beberapa minit kemudian, ada orang bagi salam dan dijemput masuk. Aku dengan penuh sopan dan santun pun bersalaman dengan tetamu yg hadir. Ada sepasang suami isteri berbaju kurung dan berbaju batik. amboi.. meletops! baju lip lap lip lap unty tu. mak jemah. eh salah.. mak datin mana lak datang rumah aku ni. nampak mcm mesra jek dengan umi and abah. siapakah mereka????

Sedang khusyuk aku buat air. TAK KHUSYUK sebenarnya.. aku pasang telinga gak. nak dengar perbualan mereka. Siap gelak gelak lagi. haish.. tak puas hati betul. Aku ni sagatlah telinga kuali. Kuali pun x de telinga macam aku tau! Tengah hidang air yang separa bujang--->sebab ada makanan sikit jek, tiba-tiba unty tu suruh aku duduk sekali. eh? eh? eh? bingung aku-.-' lepas tu siap berpantun dengan aku. alah unty, cakap straight forward dah lah. tak payah selok belok. pening lah nak faham. kang aku ni bertambah bingung lak. T___T kesian kat aku ni.

"Aqiliah,unty nak aqiliah jdi menantu unty. boleh?"

APA? MENANTU???? BIAR BENAR? AKU TAK KENAL ANAK LELAKI ANDA. ops sorry.. anak lelaki unty and uncle.~.~ janganlah mcm ni.. saya muda lagi! saya nak habiskan belajar saya! My face turned red! TURNED RED! gulp!T.T

"hahahahahahahahahahaha..." --> amboi sempat gelakkan aku kan. ingat drama tv ke?

"nah, ambil ni. tengok dulu. unty tak nak paksa Aqiliah".. unty pun tunjukkan gambar anak lelaki mereka. WAH! WAH! WAH! Indah Khabar dari rupa. LAGI INDAH DARIPADA KHABAR? apa aku merepek ni? okayh.. dah start kemaruk! kemaruk! aaaaaaaaaaaaaaahhhh... tampan sungguh bakal penambat hati beta. eh? nak tak nak? nak tak nak? aku fikir jap. lama juga unty and uncle bagi aku masa utk berfikir.

kaya, tak kacak tapi comel, bakal pewaris syarikat ayahandanya, kereta bosar, rumah pun bosar! tapi dalaman? bak kata pepatah inggeris.. 'Don't Judge Book by It's Cover' nampak kaya.. mcm ok. tapi dia boleh ke jadi imam aku nnti? bimbing aku ke syurga? Ya Allah.. bukakanlah pintu hati ini utk terima dia seadanya. Permudahkanlah aku utk memilih.

Tanpa membuang masa yang begitu lama, kesian lak unty and uncle kan. AKU SETUJU! YAY! Aku dah nak kahwin~ fuuuuuuh. unty and uncle bagi sebentuk cincin emas putih. aaaarrrrgghhh.. idamanku! thanks unty, uncle, umi and abah<3 tak ku sangka. aku hanya gadis comot dan tidaklah begitu cerdik. sanggup dia terima aku? nasib baik kawan umi and abah. kalau org asing.. memang tak lah. REJECT!

tapi.... tiba-tiba...





































GEDEBUK! GEDEBUK! GEDEBUK!

SAYA HANYA BERMIMPI!


Mimpi rupanya~ sengal sungguh. kenapa tak jadi realiti? huhuhuhuhuhuhu:'(
Alahai, Puteri Nur Aqiliah. Berdoalah supaay mendapat jodoh yang terbaik buat dirimu. Berdoalah agar mendapat suami yang dapat menjadi imammu dan dapat membimbingmu ke Jannah:)  amin..

Wahai, rakan-rakan sekalian, cerita di atas hanya mimpi semata-mata. sekadar ingin bercerita:) jangan marah yeeee.. kang kena jual!




Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

5 comments:

Nur Jumiatul Hidayah ♥ said...

HAHAHA!

eyjalukman said...

hehe klu betul tu pun mesti best kan ? hee :)

puteri nur aqiliah said...

jumi, lepas akak baca blog kamu, akak terus mimpi mcm ni tau tak!

eyja, sangat best!

ellynadyra said...

amboi mimpi, bukan main ek

puteri nur aqiliah said...

hehehe:D