Friday, December 16, 2011

ceritera semester dua

Alhamdulillah.. dah nak mid sem break. terlalu cepat rasanya.. hampir setahun aku di dunia Physiotherapy. Dikelilingi dengan pelbagai ragam manusia. pelik2! GJ lah. Budak P lah.
Semester kali ni terlalu banyak dugaan. baru sebulan dah macam-macam benda jadi! *rasa nak hantuk kepala di dinding* #geramsangat 




Assignment bertimbun bak gunung terlebih tanah. Test sedang menanti untuk bertentang mata.
Program fakulti macam berderet menanti untuk mencari gaduh. dush dush dush! ----->hiperbola sangat!
kawan? Alhamdulillah.. baik-baik sahaja. cuma ada yang tidak puas hati dengan aku. ehem. biasalah tu! uhuks!
tapi.. perlu ke menabur kata-kata yang tidak benar? entah bila aku ni 'menghasut' orang lain. SETAN ke aku nak main hasut2 ni. jealous sebab aku dapat hidup bergumbira macam kanak-kanak leteeewww. hikhikhikhik #lepasgeram




lecturer saya pernah bercerita mengenai kisah hidupnya. tapi im not sure either the story is true or not. Tidak semestinya kita nak mengajar org dengan menceritakan pengalaman hidup sendiri. boleh je nak cerita pengalaman hidup orang lain tetapi cara penyampaian itu shj yang berbeza.. sama ada kita nak cakap, 'saya ada seorang kawan.. dulu dia..' entah2 bukan kawan dia tetapi sengaja katakan kawan dengan tujuan untuk memberi pengajaran. x pun..
'saya dulu..' silap haribulan bukan dia tapi kawan dia.. 

itulah yg saya maksudkan dengan cara penyampaian. Tetapi ada yang terkejut dengan cerita lecturer saya. please open ur mind! jangan cetek sgt. up to 1st class minded pleaseeee! 
hidup manusia ni ada macam-macam.








Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

2 comments:

Hanis MY said...

cite apa putput? takpe akak pasti putput pandai menilai...

eyjalukman said...

btol2 . abaikan je cakap2 org tak puas hati tu . :)