Saturday, September 3, 2011

jodoh

first of all, CONGRATULATION to newlyweds, Kak Huda n hubby, abg fahmi. Semoga berkekalan sehingga ke ank cucu. owwhh..so skema. kelaaaaas nyah!

itu dia. cousinku dh kahwin. lps ni abg mamat lak kahwin. lps tu ntah sapa lak yg kahwin. cakap bab kahwin ni. cepat betul semua cousin2 aku ni membesar. *ceh! x perahsantan yg diri aku ni pun dh besar. eerr..kecik lagi. berderetlah cicik aktok lps ni. okayh..x sabar nk kahwin! haha. Adik aku, una, kahwin dulu.x pelah langkah bendul. dptlah aku sepersalinan sepasang ke. cincin sebentuk ke. kan kan kan. haha! aku ni sapalah yg nak kat aku:p dahlah cantik, pandai masak, rajin mengemas. aku dh start perahsantan. cuma aku ni kuat merajuk, cemburu kuat tapi x bagitau(simpan dlm hati dh leeer), x suka dikongkong (suka hati akulah nk buat apa), cerewet(lumrah deeeer).

cakap bab jodoh ni. adik-adik aku masing-masing dh ad pasangan. expert sungguh adik-adik aku ni. kakak dia x de special bf lagi, korg dh ad the special one. x pe2. akak nk umi carikan. Umi knows my tasteXD
nak dijadikan suatu cerita
before prgi kenduri kahwin kak huda, aku, una, umi, maklong, makusu tgh dduk kat dpn (melepak jap). tiba2 tertimbul soal jodoh ni. x pasal2 umi ckp umi berkenan kat kawan baik ayah sdara aku (adik bongsu umi) yg tua 4 tahun aku. pak cik aku tu mmg tua 4 tahun aku. dh mcm kwn aku jek. lupa lak nk bgtau nama.
namanya.. okayh. x igt-.-"  family aku pggil dia mi. so, aku n seangkatan tentera aku pggil dia abg mi.
umi nk ckp kat opah n atok. eeerrr..aku ngan abg mi??

aku rasa TAK LAYAK kot! abg mi tu terlalu baik. aku ni jgn katakn baik. haissshh. nakal sgt. jahat noooon!   abg mi mmg slalu dtg rumah atok n rumah aku. Umi berkenan ngan abg mi sbb abg mi tu baik, rajin n brtanggungjwb. aku x nafikn apa yg umi ckp. He is a perfect man! agama jaga. personaliti jaga. attitude pun jaga. bayangkan.. kalau dtg rumah aku je, mesti nk prgi nilai 3 sbb nak belikn barang/hadiah utk parents dia. aku pun x mcm tu. serious baik! *aku pun prnh je terberkenan ngn abg mi* tapi suka suka mcm tu je. aku x nak knl abg mi. If ada jodoh ngan dia, adalaaaah. haha. lets umi n the rest aturkn. ceeehhhhwah! ada harapan uh! rasa mcm x layak kot. x layaaaak utk aku! grrrr.. sapalah aku  ni.

eheheh..jauh terlajak tersungkur lak aku ni. kena berdoa sentiasa dri sekarang utk dptkn jodoh yg terbaik:D









Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

4 comments:

Hanis MY said...

ahaha comey okeh...putput n abg mi seswaiii gitu...akak juga doakan putput dpt jodoh terbaik insyaAllah...

smalam tgk tlg awek aku pontianak lawak yg amat sakit perut gelak haha thanks coz mention in blog putput...

muhamad hanif said...

putput,

kau bila lagi. HAHAHAHAHAH

putput said...

kak hanis: put sudah r:) hehehe
saya pun dh tgk movie tu! sumpah lawak x hengat dunia!

hanif: aku lambat lagi!

SANDRA AZWAN said...

salam dear,

Selamat HARI RAYA..;-)