Saturday, August 13, 2011

stretching

salam 13 Ramadhan pembaca sekalian
eden ad satu cito

semalam, ada kelas Therapeutic
x perlulah aku cerita apa itu therapeutic. nxt time kahyhhh
kami ni semua kena buat stretching on muscles
mmg byk sgt sampi penat exhausted!
kalau kelas thera mesti penat

then, ada satu stretching yang menunjukkan kuasa SOLAT
dengan solat je korang boleh sihat k:)
stretching ni stretching on spinal thoraxic and lumbar region
kita stretch on this part disebabkan bongkok
sebabnya.. abnormal kyphotic 


harap-harap x salah ajar. hehehe.kalau salah nnti, sy betulkn ye
so..exercisenya mcm bwh ni r kot.

 

sbnrnya yg ats uh utk pesakit
kalau yg normal, x sakit pape
korg buat mcm ni

1. in cat and camel position

2. lps tu lentikkan punggung korg, kepala mendongak . 
3. naikkan badan korg ke ats pula
ataupun vice versa sprti gmbr di bwh

tapi apa2 hal.. korang bersujud pun dah cukup baik and lebih baik
sebab tu kita diwajibkan bersolat
ada lagi satu exercise yg ada kena mengena ngan solat n sujud
gmbr x ad, ssh nk tunjuk. nak explain x reti

and macam-macam lagi exercise yg kitorg semua buat. antaranya



 

nnti..next kelas aku citer k:)

bubyeee. chill!



Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

No comments: