Thursday, August 11, 2011

lately

Lately ni
aku kerap menangis dalam solat. kadang-kadang aku x tau kenapa aku menangis
macam-macam benda aku tangisi. especially waktu bca doa
nama pun perempuan. x sah kalau x ada adegan leleh ni. hahaha
INI SERIOUS
bukan gurauan. bukan joking


first reason is I miss to be at home with my family
kat asrama (seseri) dlu x lah smpi mcm ni
padahal jauh sama je. perhaps I'm getting mature
I can't feel the warm of happiness in my family due to I'm too busy and do not go back home on weekend


second,
aku worry about my study and future
selalu sgt aku menyoal diri aku
'boleh ke aku jdi physiotherapist?'
insyaAllah.. yeah. scary




third,
aku nak kurang/buang rasa sayang aku kat si DIA
I just want to be his friend. not more than that
I'm not for him and  he not for me
He hurts me a lot. He makes me sad a lot
but.. I try not to cry because I know.. there is no benefit at all!
kau pandai cairkan aku, pandai pula kau keraskn hati aku balik kn!
even though awk ada rupa, pandai, kaya..tapi semua tu x penting
awk x de hati yg lembut utk syg org lain. awk x de akal nk fikir perasaan org lain. awk tetap dgn ego awk
tiap2 kali solat mesti aku berdoa agar aku boleh buang rs syg aku trhadap diaa
aku x tau eiter dia ikhlas or x. mmg kitorg x declare but aku syg dia. tapi sejak sejak sejak..
x payah nak sejak sgtlah kan puteri! grrr.. sejak kes hri tu. aku dh tawar hati utk syg dia.
tulah sapa suruh x nak faham tanggungjwb aku kat puncak alam ni! x payah nak fed up sgt r kn. aku ikhlas syg kau tapi kau buat mcm ni..

mmg kita dh berbaik n hnya berkwn tapi at least tegur aku kalau terserempak dgn aku
ni x..menonong je kn. fine r. aku ni bukan mcm perempuan lain yg kau IDAM IDAM sgt kn!
aku tegur kau pun.. ada kau tegur balik? x kan! kau buat bodoh je. eeeee..sakit hati tau x! aku pun ad perasaan ok!

maaflah..aku mmg cepat sket terasa lately ni. sebab ni je smpi aku menangis. meratapi.minta pertolongan Allah tabahkn hati aku. sedih tau x awak kita jdi mcm ni. sedih tau x kita dh x rapat mcm kita mula2 jmp. sedih tau x bila x dgr masalah awk. sedih tau x! sedih! grrrr.. sepak kang baru tau!

Allah jauhkn aku dri kau ad sebab. kau dicipta bukan utk aku. aku bukan utk kau.xpe..
masih muda utk fikir psl jodoh ni.

aku mmg selalu menangis bila bca doa.. sgt sedih.. smpi kering air mata aku. mau bdn aku kurg air sbb menangis! hahahahahaha


Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

7 comments:

Addin said...

sabar la ye :)

doa lah sebanyak mungkin, itulah penyambung antara manusia dengan Allah . insha Allah Allah akan sentiasa bersama sama dengan hamba Nya .

muhamad hanif said...

berdoalah banyak-banyak ..


mudah2an =)

putput said...

Addin : thanx:) insyaAllah.. I will

Hanif: thaanx^^

PinKy MoMMa said...

puteri jgn terlalu stressss ya :)
usaha tawakal dan doa..yakin boleh!

jgn mengalah di awal permulaan..

Hanis MY said...

putput...comel nama baru... takmo la cedih2 ya... doa byk2 di bulan ramadhan ni.. ganbarimashou!

khairunnisa ♥ said...

ada gak kawan nama puteri.. tp suka nama dia puteri :)

sabar ea dak kecik. moga Allah lembutkan hati kita selalu.. :)

putput said...

pinky momma: thaaanx^^

kak hanis: haha..kwn bagi=.=" tapi lbih sukanma puteri uh. thaanx sis!

kaknisa: yup2. nmpk lagi sweet kkn
thaaanx!