Saturday, May 28, 2011

kerja giler after MDS

aku x sangka benda ni akan berlaku=,=
lepas pergi jalan-jalan kat fakulti
aku, syu n shila balik kolej dgn menaiki TANGGA KEJAYAAN kitorg tersayang tuh!
after asar n tukar baju, aku n syu pergi jalan-jalan area kolej
pergi KKPR, R1, R2, R3, padang kawad, RSU n
kitorg nmpk bus!
guess what? kitorg naik bus U600 pergi ke McD!
whaaaaat daaa? terus mkn mlm kat situ
kat Mcd aku terserempak n terjumpa ngn shahmi. classmate aku time darjah 5
tegur2 dia, sembang2 jap n aku sruh dia n kwn2 dia seramai 5 org tggu aku n syu
nak ikut balik seklai coz kitorg x tau nak balik mcm mna
hahahahahahaahahahaha. sumpah lawak!
dh hbis mkn, tggulah bus.
tunggu tunggu tunggu
bus x datang datang
siap gelak2 borak2
pukul 7 sudaah
kitorg plan nak jalan kaki.
dri simpang masuk ke UiTM ke pintu masuk jek 1km. 
dari pintu msuk ke kolej x silap 2 km.
so, nk jalan kaki 3 km. dah r berbukit bukau
jalan jalan jalan
tiba-tiba
ada sebuah LORI WIRING berhenti
abang tu ajak kitorg naik
sumpah kitorg gelak gelak time tu! 
terima kasih baaaang!
lawak giler lawak giler!

giler batak dooo!

masa nak balik ke kolej, kitorg gelak. dah r maghrib! memang kenangan manis lah!

next,
malam tu MPP nak jumpa
rupa2nya nak ajak join Sekretariat Mahasiswa Fakulti (SMF) for dip student n Seketariat Mahasiswa Asasi for student asasi
kena interview deeeeerrr

antara soalan yg ditanya
Kenapa awk nak jadi salah seorang SMF?
Ap yang anda boleh kaitkan course anda dengan mengubah destini anak bangsa?
Ap yang awk faham mengenai Usaha, Taqwa dan Mulia yg diperkenalkan?
Mengapakah Naib Canselor memperkenalkan mengubah destini ank bangsa?(yea kot)
adakah anda betul2 berminat dalam kepimpinan?

ni lah antara soalan yang ditanya. anda tahu apa itu SMF?
lebih kurang mcm prefect sekolah r. 
wish me luck n pray for the best for me! apakah?
aku x meletakkan harapan yg terlalu tinggi sebab ramai yang berkebolehan dalam kepimpinan
challengers everywhere. 
kenapa nak join?
sebab aku nak rasa jadi pemimpin kat Universiti. 
Jika dulu saya nak jadi pemimpin semasa sekolah rendah, bila naik sekolah menengah, sy nk rsa jadi pemimpin di sekolah menengah
apabila dapat masuk SBP, sy nak rasa kepimpinan di SBP pula
sekarang, saya nak rasa jadi pemimpin di U pula
seriously, each school n tempat yang aku pergi, mempunyai sitem masing2.
plus, sgt berguna bila bekerja nnti. at least aku dpt timba pengalaman baru
x salah mencuba bukan?

boleh terima x?

okaaayhh. till here!
CHILL!
wasalam:)









Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

2 comments:

angkasa said...

waah waah :) gudluck!smoga awk dpt la ek :)

puterinuraqiliah said...

angkasa: insyaAllah amin..:)