Saturday, January 1, 2011

wth?!

petang tadi..about pkul 2 ptg
pergi kenduri tahlil, bacaan yasin n tunang ank unty yat kat pajam
sampai je kat rumh unty yat, rmi org laki kumpul kat luar rumh unty yat..
kecoh gak r..
lepas slm ngn unty yat, dia bgtau yg 'ada org selongkar bilik dia n terperangkap dlm bilik dia'..
mksdnya..ad org nak try mencuri r.. tapi alhamdulillah.. ank bongsu unty yat, fuad, nmpk si pencuri tue..
nk jadikn citer..


si pencuri tue dtg skali ngn rombongan lelaki. lps tue dia join tahlil n mkn skali.. bila org tgh sibuk2, dia msuk bilik n kunci pintu..(BODOHNYA pencuri..!)
lps tue, fuad nk ambl laptop dlm bilik tue n perasan bilik tue kunci. dia pun ambl master key n buka pintu tue..
dia menjerit sbb nmpk pencuri tue kat balkoni n pencuri tue x leh lari mna2 sbb dah kne kepong..


haish..org tgh wat kenduri blh lak mencuri! ap punya manusia daaaa!
time aku smpi tue pencuri 2 dh kne tangkap n tgh tggu polis..
aku tgh mkn tue..polis dh smpi n bw pwncuri tue keluar!
alahaiii... pencurinya KURUS keding n mcm drug addict je.
plg x tahan.. ad sorg polis tue BELASAH pencuri tue.. ad ke dia TUMBUK muka pencuri tue..
habis teruk kne r pencuri dgn abg polis yg berbdn tough tue!aiyaaaa!
takut gak aku tgk moment tue.. umi pun cuak.
umi ckp.. umi kesian ngn pencuri tue..
bukan ap. dah r bdn dia keding pastu kne belasah ngn abg polis yg berbdn tough tue..


nie antara dialog yg aku dgr antara pencuri n abg polis tue..
abg polis: ambik kau..sapa sruh mencuri! (sambil menumbuk muka pencuri tue)
pencuri: sakit....!(sambil menangis)
abg polis: nangis! nangis! dah mencuri nk menangis pula! (tumbuk lagi si pencuri tue)
pencuri: sakit bang..ampun bang!
abg polis: ap hal kau nak menangis!


lps tue aku buat2 x dgr..takut r!


in the same time, aku jumpa aisyah(classmate n dormmate aku kat seseri).. actually, dia jiran unty yat!
kitorg punya r cuak tgk aksi tue! seriously..first time kot!


nasihat: kalau buat kenduri, kunci semua bilik n just buka satu bilik utk solat n jgn letak brg berharga di dlm bilik yg x berkunci time kenuri. simpan semua kunci di tempat yg tidak diketahui org rmi...
n sentiasa berwaspada..
Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

3 comments:

syai.nia.sharif said...

tak tahan doh kena ada "ABG" polis.
encik polis sudeyy :P
papehal, thank God :)

puterinuraqiliah said...

hahahaha! kau jeles ke aku pggl 'abg'?
kuik3

syai.nia.sharif said...

tak kuaso den :))