Wednesday, January 19, 2011

hari ini saya MC

baru brapa hari kerja dah cuti MC. nak buat macam mana kalau tiba-tiba x sihatkan. 


alkisah bermula apabila aku x dapat lelapkan mata satu malam disebabkan aku batuk-batuk. sapa pernah rasa tu mesti x nak kena lagikan. sakit dada, batuk-batuk, kahak hijau n kuning semacam. seksa sangat. betul-betul menduga sampai aku terfikir.. 'macam mana MATI nanti?' yelah, kalau setakat batuk-batuk n semput pun aku dah x larat. nak nangis je rasa (memang aku menangis pun semalam. sakit sangat). kalau mati mesti lagi sakitkan. azab mati lebih dasyat! nie baru sikit.


pukul 6.10pagi aku dh mandi n gie sidai baju. habis sidai baju aku call Kak Noor utk informkan yg aku cuti (suka hati je minx cuti). dia sruh aku gie klinik dulu n msuk taska lewat. sorry kak noor, saya x nak masuk! x larat sangat2! lps call dia, aku gie taska jap utk inform kak Ros. dia kata ok je. heheheeee:)


aku dduk rumah dulu sementara menunggu umi n abah gie servis kereta (umi n abah cuti hri nie). Dalam pkul 4ptg, aku, umi, abah, thirah n ecah gie Putrajaya. nak ambl meera n una. gie klinik FAV aku. lps ambl meera, trus pergi klinik dulu.


aku: sy batuk2. semalam smpi batuk berdarah n x tido mlm
doc rosli: awk ad asthma ke? pusing  belakang n tarik nafas pnjg. awk nie ad asthma. berbunyi nie..nie dah agak teruk. before nie dah kena ke?
aku: ad tapi dh lama sgt. 11 tahun yg dulu. lps tue asthma tiba-tiba hilg.
doc rosli: skolh lagi atau dh hbs?
aku: dh hbs. tgh tggu result spm.
doc rosli: skolh mna?
aku: sc seri puteri, kl
doc rosli: patutlah.. before tue skolh sini?
aku: aah.p11
doc rosli: ok.. awk pergi buat nebulizer yea.


nie r nebulizer

cis, kena asthma! geram aku. baru nak gie jog esok n sabtu! kan dh x leh nak aktif sgt! dpt 4 jenis ubat. batuk, selesema, lelah n paru-paru. PARU-PARU? ubat ap tue? ntah r.. teruk sgt kot lungs aku nie. lps gie klinik terus ambl una. abh parking je terus aku keluar. nak gie jmp cikgu!


aku masuk je skolh P11 tue, aku jmp CKGU FAZIDAH. ckgu memasak aku:) n sorg ckgu baru yg aku mmg x kenal! aku terharu bila dia cakap kat ckgu baru tu


'akk byk kenangan ngan dia n adk dia. adk bradik msuk pert memasak. fav murid nie walaupun x ajr diorg. dlu dia yg keluar skolh, skarg adk dia pula.'


jalan-jalan lagi n jmp CKGU RASHIDAN! (ckgu FAV aku gak nie^^) n jmp PUAN MAI (ckgu GEO n pen knn akademik aku n adk aku), jmp PN AZIZAH AZID n CKGU W.IZWATUN.


aku tgk skolh P11 tue HAPPENING je. rndu giler ngan skolh tu. serious aku rndu giler2 nak jdi student semula kat skolh tu. mna x nya. aku n adk aku rapat ngan ckgu2 skolh tu. bukan setakat aku n adk aku. mak aku knl semua ckgu2 skolh tue. (mmglah.. tue kn skolh angkat mak aku! hahaha)


dah hbs ronda skolah, umi bw gie makan kat pusat kejiranan P11. singgah solat asar n dinner terus. rmi juga org walaupun baru buka. plg best skali, ROTI CANAI kat situ sedap sangat-sangat! 2 keping aku tibai. mmglah aku tibai smpi 2 keping. aku x selera nak mkn breakfst n lunch tdi:P


mmg hri nie mnghbskn masa ngan family aku. borak-borak n gelak-gelak.. aaahhh..x selalu dpt mcm nie:)
ok..smpi sini. x larat nak tulis pnjg2. nie pun dh cukup pnjg. chan chin chow!
assalamualaikum:)
Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

No comments: