Saturday, January 15, 2011

fever

hidungku mula berair. begitu juga dengan cik mata. bukan sebab saya menangis. harap maklum. cik tekak mula rasa gatal-gatal dan sakit. kahak mula berkumpul dan membuatkan diri saya rasa tidak selesa. kepala mula berat seperti ada batu yg sgt banyak tapi aku ttp gagah dduk dpn laptop nieeee-___-"

haisssshhh.. al kisah bermula apabila aku selesema atau flu. berjangkit dgn bdk2 di taska lah nie. sekarg nie tgh rmi yg flu n demam kat taska tue smpi berjangkit.

x pelah. cubaaan untuk aku. nak solat pun agak sukar sbb cecair dlm hidung naik ke kepala n sentiasa berair n rs nak bersin.

nak jadikn cerita, lepas solat maghrib, aku x larat nak buat solat sunat. aku terduduk jap. aku gagahkan diri ini untuk mencapai al-Quran. Alhamdulillah.. hbs 3 pages. lps tue kena ajr Thirah n meera mngaji. ecah dh mngaji ngan una. mmg x larat tapi kesian kat adik-adik aku nnti, ajarlah juga. lagipun dh jadi tanggungjwb aku as kakak yg plg TUA lps umi n abah.

lps tue kena ajr aisyah mmbca pula. x pelah. x leh nak mengeluhkan. aku pun nak tgk dia pndi. dia dh 6 tahun tapi x reti mmbca. malah abc, alif ba ta ttp x tau. walau bagaimana pun, dia sgt bijak dlm mathematics. dia boleh mngira dgn cepat dan selalu dpt full mark kalau bagi latihan. dia mmg suka maths! seriously aku ckp nie.. orang kata setiap kekurangan ttp ad kelebihannya. umi, abah n aku ttp sabar ajr aisyah mmbca.
slowly meeeehhh..

ok.dahdah. panjang dah nie. x larat pun nak tulis pnjg2 n korg x kn bca pun kalau pnjg2 kn.
salam^^
Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

3 comments:

asma nur atirah said...

siannye die,,
makan ubt naaa
hehehe :)

padle said...

:)

Dahlan said...

Well, Puteri.
I guess, this would be my last comment. Erm, alah, take a visit jer to the Govt. Hospital. They do have good medicine. Selalunye,kalau ak sakit ak just trus gi Govt. Hospital. Yelah, org Average, mana lah bleh private clinic kan?

Take care tau. Whatever it is, lepas ak dh balik, ak mmg nak jumpe ko. Hahhahahhaha. Well, doakan utk ak. Harap2 ak smpi kat situ ngan selamat. I promise to msg you when I safely reach there.

Smile always.
Goodbye,
from Dahlan.

P.S - Comment on posts on my blog. Espically yg terbaru.