Sunday, November 30, 2008

Hidup Macam Roda

Hidup manusia macam roda. X kisah r roda ap pun.
Skejap kita berada di atas, sekjap kita berada di bawah.
Maksudnya, ada masa kita berada dalam kesenangan dan berjaya dalam melakukan sesuatu. Ada masa kita berada dalam kesusahan, gagal melakukan sesuatu dan melakukan kesilapan. Jika kita berada dalam kesenangan, kita mesti sentiasa bersedia untuk menghadapi cabaran dan dugaan yang akan datang. Perbaiki diri kita melalui kesilapan yang telah kita lakukan. Melalui kesalahan dan kesilapan, kita dapat mengetahui kelemahan diri kita dan puncanya. 'NOBODY PERFECT IN THIS WORLD', bak kata kawan aku.. Kadang-kadang kesalahan dan kesilapan itu berpunca daripada kita sendiri. Ego yg terlalu tringgi dan tidak mahu mengalah serta bertindak melulu menimbulkan kesusahan dan kesilapan.

cuma satu yang mesti kita ingat..

jika berada dalam kesenangan, jangan lupa kepada orang yang berada dalam c kesusahan.
jika berada dalam kesusahan, mintalah pertolongan dan perlindungan daripada yang Maha Esa. Berdoa, berzikir dan memperbanyakkan amalan baik serta berusaha.. Mintalah kepada-NYA. InsyaAllah pertolongan dan perlindungan akan diberikan kepada hamba-hambanya yang soleh.

InsyaAllah..
Amin.


*wahai sahabt-sahabat ku yang saya sayangi serta orang yang paling saya sayang,
maafkanlah diri ini. Kesilapan itu datangnya daripada diri saya dan kesenangan itu datangnya daripada Allah SWT. Saya banyak melakukan kesilapan dan kesalahn. Saya bukanlah manusia yang sempurna. Hanya satu saya pinta, segala apa yang saya lakukan, maafkanlah jika saya membuatkan kalian semua terasa, sakit hati dan marah dengan sikap saya...Halalkan segala apa yang kalian berikan kepada saya.. Saya sayang kalian semua terutama orang yang paling rapat dengan saya..
Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

No comments: